tiistai 20. heinäkuuta 2010

Karsintareissu


Nyt seuraa sepustus karsintareissusta.

Pe lähettiin aikaste aamulla kohti Turkua ja koko päivä meniki matkustaessa. Illalla käytiin vielä pystyttämässä teltta kisapaikalle.

La ei ollukaan kovin aikasta herätystä kun medit oli vikana ja alko vasta puolenpäivän aikoihin. Ilma tosin oli vähän liian kuuma, mutta aika hyvin sain kuitenki koirat pidettyä viileinä.

Eka rata vaikutti ihan ok:lta. Fannyn kanssa oli kuitenki alusta asti hirmusta säätämistä. Käännökset, jotka on oikeesti meidän vahvuus oli aivan kauheita. Valu oikeen kunnolla. Neljäntenä oli puomi ja Fanny oikeen tähtäs kunnolla, että sai tehtyä iiiison loikan. Siitä pitäs vaan jatkaa normaalisti, mutta mulla alko jo keittää kunnolla siinä vaiheessa, mutta jatkettiin tietty kuitenki. Sitte tuli myöhemmin vielä aan alastulolta vitonen, yks ihan turha kielto ja tais rimaki tulla vielä alas. Hohhoijaa, olipa kyllä säätämistä. Ja aika huono fiilis radan jälkeen :(

No, siinä oli sitte parikytä minuuttia aikaa koota ittensä ennen Limpun rataa. J avikeeta se kyllä oli. (Kiitos Elisa tsemppaamisesta!) Tehtiin sitte Limpun kanssa nolla, tosin ihan älypitkillä kaarroksilla. Oma ohjaus oli jotenki tosi löysää, tiie sitte mistä johtu moinen. Kaarrokset verotti senverran ettei pisteitä tullu, mutta paikka sunnuntaille varmistu.

Lauantain toka rata oli sitte hyppäri. Ei ollu mikään kauheen helppo ja keppikulma (vauhdilla tosi jyrkkään avokulmaan) vähän askarrutti. Oma ohjaus oli taas aivan älyttömän huonoa. Fannyn kanssa otin keppikulman hitaammalla, mutta varmemmalla tavalla ja se toimi. No otettiin sitte kuitenki kielto putkelta ja vähän myöhemmin hyl. Mä unohdin radan!! Ohjasin ihan pokkana hypylle kun piti mennä viereiselle okserille. Ne oli sitte siinä ne Fannyn karsinnat. Tosin meiän tän hetken kisakunnolla ei kyllä kauheesti pidemmälle ollu edellytyksiäkään. Reenit sujuu, kisat ei. Pitää kattella oliko nää nyt sitte Fannyn vikat karsinnat. Kisataan nyt miten Fannyn kunto antaa ja nollia tulee jos on tullakseen.
Limpun kanssa kosahti kepeillä. Tuli niin vauhdilla, ettei taipunu kakkosväliin vaan tuli akan välin jälkeen pois. Sitte vielä kielto putkelta ja pituuden palikka.

Ja sitten sunnuntaille. Olosuhteet oli oikeen mukavat, ei ollu ollenkaan niin kuuma kuin lauantaina. Eka rata oli tosi kivan tuntunen, vaikutti just mun ja Limpun radalta. Ja jostain mä sain kasattua taistelufiiliksen. Lauantain ohjaus jäi senverta harmittamaan. Kontaktit oli tosi jees, mun ohjaus paljon parempaa, sihinät toimi melkein kaikissa käännöksissä ja Limpukka kuunteli oikeen hienosti! Kaks kaarrosta valahti, mutta tehtiin nolla, sij. 7 ja pisteitä ihan kivasti. Ja mä olin niin onnellinen mun pienestä miehestä <3

Pari tuntia odottelua ja vuorossa oli hyppäri. Heti kun mä näin radan, (tästä pitäs oppia pois!!) mulla laski fiilis tosi paljon. Monta tiukkaa käännöstä ja kaikkea, mitä me ei just osata. Sen näki radasta heti. Kuudennella esteellä kaarros sitte valu, mä myöhästyin seuraavan hypyn jälkeisestä valssista ja Limppu kerkes hypätä mun selän takaa yhen hypyn. Hyl siis tästä ja siitä suoraan maaliin.

Vikalle radalle mä lähdin sitte taas taistelemaan. Mä halusin päättää nää karsinnat hyvään rataan ja samanlaiseen fiilikseen mikä tuli ekan radan jälkeen. Ja me onnistuttiin siinä! Tehtiin ihan hyvä nolla sij. 8. Tuolta löytyy meiänkin finaalirata. Medit ja nro 7.


Lopullinen sijotus Limpulla siis jaettu 12. Ja yhteenvetona kaks tosi hyvää ja kolme ei kovin hyvää rataa. Tavoitteisiin ei kyllä ylletty, mutta ihan hyvä mieli silti jäi. Ja ajatus siitä, että josko vaikka ens vuonna pystyttäis tekemään viis tollasta nollarataa noilla sijotuksilla, niin oltais kyllä jo HYVIN lähellä maajoukkuepaikkaa ;) Ehkä siis ens vuonna. Nyt vaan paljon reeniä ja kisoja alle :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti